(◡‿◡✿) صهبا (◡‿◡✿) صهبا ، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

(✿◠‿◠) صهبا دختر من (◡‿◡✿)

سالاد توپی

1390/12/10 10:25
1,174 بازدید
اشتراک گذاری



این سالاد خیلی شیک و خوشگله . سر سفره هم غوغا می کنه . یه غذای سبک برای شام هم محسوب می شه , یه بار امتحان کنید پشیمون نمی شید .

مواد لازم :

سیب زمینی متوسط 3 عدد

کره 20 گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

سس مایونز 2 ق غ

مواد لازم برای مغز سالاد :

ژامبون خرد شده 1 پیمانه

فلفل دلمه ای خرد شده 2/1 پیمانه

خیار شور نگینی 2/1 پیمانه

مواد لازم برای تزیین روی سالاد :

کلم سفید - کلم قرمز - جعفری ساطوری شده - هویج

سس مایونز

آب لبو - زعفران

کاهو


طرز تهیه:


* سیب زمینی رو بپزید و بعد رنده کنید و کره رو لای اون بذارید تا با حرارت سیب زمینی آب بشه. بعد نمک و فلفل و سس مایونز رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا بذارین 1 ساعت توی یخچال بمونه تا جا بیفته. مخلوط بدست اومده باید یه همچین بافتی داشته باشه.

* ژامبون و فلفل دلمه ای و خیارشور رو با هم مخلوط کنید ( می تونید مواد دیگه ای جایگزین کنید مثل نخود فرنگی , هویج , ذرت , قارچ , ... )

* حالا از سالادتون به اندازه یه نارنگی برداشته و توی دستتون باز کنید .

* یه مقدار از مواد مغز سالاد رو داخل اون بذارید و مثل کوفته گردش کنید تا مواد لای اون مخفی بشه.

 

* سالاد توپی ها رو توی کلم یا جعفری یا هویج بغلتونید.( هر چقدر کلم و هویج ریزتر باشه شکلش قشنگ تر می شه , من از غذاساز استفاده کردم )

 

* توی ظرفی که می خواید سالادهارو سرو کنید کمی کاهوی خرد شده بریزید بعد سالاد توپی ها رو داخلش بچینید .

* برای تزئین روی سالاد از سس مایونز استفاده می شه , برای اینکه ترکیب رنگی قشنگی داشته باشم سه رنگ سس مایونز استفاده کردم : سفید-زرد-صورتی  .

برای تهیه رنگ زرد , زعفرون رو با کمی آب جوش (فقط یه کوچولو آبجوش )مخلوط می کنم بعد می ریزم داخل سس مایونز ( برای هر رنگ 2 قاشق غذاخوری سس مایونز استفاده کردم البته کمی هم اضافه اومد )  

برای تهیه رنگ صورتی , آب لبو رو ( برای طرز تهیه آب لبو به این قسمت مراجعه فرمائید) با سس مایونز مخلوط کردم ( مقدار آب لبو بستگی به غلظت اون داره تقریبا" 2 قاشق غذاخوری برای من کافی بود) .

* سس ها رو جداگانه داخل نایلون فریزر بریزید و سر نایلون رو با قیچی کمی ببرید . بعد روی سالاد ها رو به این ترتیب تزئین کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

راضیه مامانی محیا
22 اسفند 90 17:24
سلام خیلی خوب بود ممنون خوشمان امد کوچولوهای نازی دارین خدا حفظشون کنه


مرسی عزیزم