(◡‿◡✿) صهبا (◡‿◡✿) صهبا ، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

(✿◠‿◠) صهبا دختر من (◡‿◡✿)

کاردستی – اسباب بازی ماشین

1390/4/24 2:45
3,265 بازدید
اشتراک گذاری

 

طرز درست کردن این ماشین زیبا با استفاده از مواد دورریختنی مانند پاکت شیر یا آب میوه در این نوشته آمده است. این کاردستی جالب و جدید برای کودکان و نوجوانان در سنین دبستان ، راهنمایی و بالاتر مناسب است.

 

موقع درست کردن کاردستی با بچه ها خلاق باشید، دور و بر خانه را بگردید و ببینید از چه وسایلی می توانید برای درست کردن کاردستی استفاده کنید. به عبارتی ” مخترع درون” خودتان را کشف کنید ! و از همه مهم تر از کار لذت ببرید و لحظات درست کردن کاردستی وبا بچه ها بودن را،  به خاطره های شاد بدل کنید.

وسایل لازم برای کاردستی یا اسباب بازی ماشین:

پاکت خالی شیر یا آب میوه

پاکت های خالی برای درست کردن قسمتهای مقوایی

نوار چسب فویلی – در صورت در دسترس نبودن نوار چسب کاغذی

چهار درب خالی برای درست کردن چرخ ها – اگر این قلم را ندارید؛ اشکالی ندارد! ما یک جایگزین برای آن در ادامه معرفی کرده ایم.

نی سایز بزرگ

چسب حرارتی

و وسایل تزیینی به دلخواه – برای این مورد از قطعات  اسباب بازی های شکسته می توانید استفاده کنید

ابتدا پاکت شیر را شسته و بگذارید خشک شود. بعد دور تا دورش را با نوار چسب فویلی بپوشانید. در صورتیکه این نوع نوار چسب را در اختیار ندارید می توانید تمام روی سطح را با  چیز دیگری مثل کاغذ رنگی، کاغذ کادویی ساده یا فویل آلومینیوم آشپزخانه بپوشانید.

 

چهار سوراخ در فاصله های مساوی از گوشه های پاکت شیر ایجاد کنید. سوراخ ها نباید از قطر نی ها بیشتر باشند، بعد نی ها را از سوراخ ها رد کنید و قدری سوراخ را بزرگ کنید تا چرخ ها بتوانند بچرخند. نی ها نقش محور عقب و محور جلوی خودرو را بازی می کنند. بعد نی ها را مانند تصویر زیر به فاصله مساوی ببرید.

 

اگر درب های خالی برای چرخ ها در دسترستان نیست ، می توانید از چهار دایره هم اندازه که از مقوا بریده اید – مانند عکس زیر – استفاده نمایید.

در این مرحله چرخ ها را  به نی ها وصل می کنیم. برای این مرحله  استفاده  از چسب حرارتی توصیه می شود. این کار توسط بزرگسالان و با احتیاط انجام می شود. اگر چسب حرارتی در دسترستان نیست از نوار چسب های مرغوب هم می توان استفاده کرد.

همین کار را برای هر چهار چرخ، مانند عکس زیر انجام دهید.

در این مرحله بخشهای اصلی کاردستی جدید و جالب ماشین آماده شده است. حال نوبت زیباتر کردن این اتومبیل دست ساز است!

ابتدا به دنبال اسباب بازی های قدیمی و شکسته بگردید تا از اجزای آن برای تزیینات این ماشین استفاده نمایید  و مانند عکس اول این نوشته با مقوا درب و پنجره بگذارید.

تزیینات آخرین مرحله از ساخت این کاردستی جدید و جالب است . از این اتوموبیل دست ساز به عنوان دکوری برای اتاق بچه ها و یا به عنوان اسباب بازی دست ساز می توانید استفاده نمایید.

بیایید دوستی با طبیعت و محیط زیست را با ساخت اسباب بازی های دست ساز بازیافتی، عملا به بچه ها آموزش دهیم.

توصیه کودک سیتی: همیشه موقع درست کردن کاردستی خلاق باشید وسعی کنید کپی کاری نکنید!

 

تالیف : سایت کودک سیتی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مهدی باقری
14 آبان 90 13:58
خیلی قشنک وجالب است ازشمایی که این کاردستی رایاد دادید ممنونم


خواهش می کنم شما لطف دارید
حسن جعفری
12 بهمن 90 7:50
ممنون از زحمات و کارها ی خوبتون لطفا در صورت داشتن کارهای بیشتر برای من هم بفرستید. با تشکر جعفری معلم


دوست عزیز پسر من وبلاگی در زمینه فعالیت های مدرسه اش دارد خوب است سری به آن بزنید حتما به دردتون می خورد.http://yaredabestaniman2.blogfa.com/